16 Haziran 2016 Perşembe

Ondan bundan şundan......

Esselamu aleyküm dostlar
Ramazan-ı şerifiniz hayrla dolsun.
Rabbim şanına şerefine yakışır bir şekilde yaşayıp uğurlamayı nasib etsin inş.
Bu Ramazan benim için farklı bir Ramazan.
Şöyleki ailemden uzakta geçirdiğim ilk Ramazan.
40 derece sıcaklığa ragmen rabbim kolaylığını veriyor elhamdulillah.
Mukabele iftar sahur derken,neredeyse üçte birini geride bıraktık.
10 yaşındaki kaymakımla,8 yaşındaki balım Ramazanın başında hepsini tutacağız diye niyet ettiler ama,maalesef sıcak engeline takıldılar.
Sıcağa ve uzun günlere rağmen,her ikisininde altı gün oruçları var.
Ne zaman isterlerse o vakit tutacaklar.
Ailemden uzakta,40 derece sıcaklıkta geçirdiğim bu ramazanın,güzel yanlarıda var,şöyle ki açık hiçbir yer yok ve kimse dışarda alenen birşey yemiyor.
Ahlak polisliğine soyunmak gibi bir niyetim yok ama,Istanbul da alenen birşey ler yiyen insanları görünce çok üzülüyordum.
Belki sağlık açısından ciddi sorunları var,oruç tutamıyor olabilir ler ama yinede herkesin gözü önünde yemek,açıkcası bana biraz ters geliyor.
Rabbim ramazanı şerifin güzelliğini lezzetini herkese tattırsın.

Bitlendik.
Evet evet yanlış duymadınız,bitlendiler.
Her eve lazım,rabbim isteyen herkese hayırlısını versin,bizim ahmed yasinimiz var.
Henüz altı yaşında anasınıfına gidiyor.
Her yaza doğru saclarını uzatmak isteriz.
Sonra çok sıcak oluyor çocuk bunalıyor,diye istediğimiz kıvama gelmeden keseriz.
Bu senede maalesef öyle oldu.
Kesmemizin nedenleri arasında sıcak vardı ama daha çok her türlü temizlik ve uğraşıya rağmen bir türlü kurtulamadığımız bitlerimiz vardı.
Çareyi o güzelim saçları üç numara traş yapmakta bulduk.
Saçları traş olduktan sonra ahmeti ilk görenler önce  uzuuuun  bir  aaaaaa çektiler.
Sonra böylede çok yakışıklı olmuşsun deyip ahmetin gönlünü aldılar.
Kızçelerime göre daha sosyal olan oğlumu neredeyse bütün ilçe halkı tanıyor.
Fırından ekmek aldığımız abisıyle sohbet eder,her gördüğü askere selam çakar.
Yine birgün ekmek alırken,abisi ahmet saçlarına noldu, niye kestirdin diye sorunca
bizimkisi söyleyeceği şeyin sakıncalı olduğunun farkındaymış gibi biraz muzip bir tavırla,niye kestirdim biliyormusun abi çünkü ben bitlendim demesinmi.
Abisi doğrudur abla burda kimse temizliğe dikkat etmiyor çok normaldir deyip durumu kurtarma ya çalıştı.
Size bir şey söyleyeyimmi sevgili okurlar,acayip hoşuma gidiyor bit sirke bulmak.
ihtiyar hafız kafayı yemiş herhalde diyenleriniz olabilir.
Belki de bu yüzden o kadar bunalmıyorum bu konuda.
Konu başlığımız ondan bundan şundandı.

Malumunuz üç nisanda bir yarışmaya girmiştim.
Ufka yolculuk kültür yarışmalarının dördüncüsu olan hadis yarışmasına.
Konuyla alakalı bir kaç yazı olunca sadece bunun için bir yazı yazmak istemedim.
Yazdığım bir konunun sonunda yazarım diye erteledim.
Tabi şimdiye kadar yazı yazmamamın daha doğrusu yazamamamın  nedeni,bizim emektar
bilgisayarın bozuk olmasıydı.
Şu an bu yazıyı telefonumdan yazmaya çalışıyor um.
Maalesef yarışmadan istediğim neticeyi alamadım.
Bir önceki yazılarımda sonuç ne olursa olsun buradan bildireceğime dair söz vermiştim.
Hatta 5833 kişinin katıldığı yarışmada 5833.kişi olsamda sonucu yazıcam demiştim.
Kaybedeni olmayan bu yarışmada 55.oldum arkadaşlar.
Güzel zevkli bir süreçti.
Herkese şiddetle tavsiye ederim.

Bir sonraki yazıda buluşmak dileğiyle.
Allaha emanet olun.
Hayırlı ramazanlar

6 yorum:

  1. Hoşgeldiniz. Ramazanınız mübarek olsun. 10 gün geride kaldı, ara karne versem kendime memnun olmam her halde. Niyet hayır amelimiz de artsın inşaallah. Sevgi ve selam ile...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşbulduk kardeşim.allah razı olsun bende sizin ramazan ı şerifiniz i tebrik ederim. hayırda kalın hayırla kalın.

      Sil
  2. Hayırlı ramazanlar, biz de çocukların kafalarını kazıttık ;) yaz günleri daha rahat oluyor çocuklar. Hayırlı olsun yarışma sonucunuz ne güzel heyecanlar. Maaşallah size. Ben Ramazan'da dükkanların acık ama vitrinlerin kapalı olmasının ve yiyecek olanların da gizli yemelerinin daha saygılı bir davranış olduğunu düşünüyorum da işte toplumsal olarak saygı anlayışımız bastan yanlış kurgulanmış kafamıza sokulmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanada deniz kardesim. evet ya yaz günleri daha rahat oluyorlar ama,sıcağa rağmen uzatacaktık.amma velakin minik misafir lerimiz bir türlü gitmek bilmediler

      Sil
  3. Ben de size bakıyordum ne zamandır. Yoktunuz. İyi oldu yazmanız. Sizin de ramazanınınz mübarek olsun. Bitlenme mevzusuna gelince ben her sene risk grubunda olduğum için hiç şaşırmadım. Her günüm çocuklarla kafa kafaya geçiyor. Olsun bit değil mi geçer:)sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bencede:) yeterki sağlık olsun demi kardesim. geçti gitti zaten.sevgiler bizden.

      Sil